foto consejo gobierno 10 junio 2020

El Provincial té enguany un 7% més de pressupost

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha presidit  el Consell de Govern del Consorci Hospitalari Provincial en el que, entre altres assumptes, s’ha aprovat per unanimitat l’expedient del pressupost del centre per a enguany, que ascendix a 99.113.980 euros, la qual cosa representa un increment del 7% respecte al del passat exercici.

En la  reunió, que per primera vegada s’ha celebrat via telemàtica, la direcció del Consorci ha fet balanç de la gestió econòmica i activitat assistencial del centre entre els mesos de gener i maig d’enguany.

La direcció econòmica ha xifrat en un total de 583.000 euros el gasto derivat de la pandèmia Covid-19. La gestió del centre durant esta situació excepcional s’ha caracteritzat per l’assignació de recursos tant humans com materials a l’atenció a la pandèmia Covid-19 davall les directrius de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Així, s’han posat en marxa els distints protocols d’actuació per a la protecció dels pacients i dels professionals i s’ha dut a terme una  nova organització assistencial que esta situació excepcional ha requerit.

La direcció del centre ha assenyalat que l’activitat assistencial ordinària s’ha alterat i s’han orientat totes les estratègies a fer front al repte diari de disposar de suficients i adequats equips de protecció per al personal, de material sanitari, implementar les mesures d’higiene i de seguretat adequades, controlar el seu compliment, vigilar la salut dels professionals i procurar al mateix temps una prestació assistencial de màxima qualitat als pacients.

La direcció mèdica ha exposat la reorganització duta a terme com l’establiment de dos circuits d’urgències, l’ampliació del nombre de llits d’UCI i l’increment de llits d’hospitalització que afortunadament no han sigut necessàries.

A més, el personal de la UHD s’ha ocupat de l’atenció de residents i personal d’unes quantes residències sociosanitàries en què s’han detectat casos de Covid.

Activitat en quiròfans

Quant a l’activitat en quiròfans, durant la fase 0 s’han mantingut dos actius i s’han realitzat 269 intervencions urgents i de caràcter no demorable com són les oncològiques, fractures o despreniments de retina, entre altres.

Respecte a l’activitat ordinària, s’ha donat compte a del balanç del primer trimestre, en el que s’han registrat més de 41.000 consultes externes, i s’ha realitzat un total de 1.682 intervencions quirúrgiques, la qual cosa representa un increment del 9,9% a pesar que durant la segona quinzena de març les intervencions es van reduir com a conseqüència de l’entrada en vigor de l’estat d’alarma i la major part de les consultes es van realitzar per telèfon per a protegir als pacients.

Servicis com l’hospital de dia d’oncologia mèdica i medicina nuclear han augmentat en el primer trimestre la seua activitat un 12,5% i 13,6%, respectivament.

Els integrants del Consell han valorat l’esforç, entrega i dedicació realitzat pel personal de l’hospital per a prestar assistència als pacients i atendre les noves exigències que se s’han presentat en la lluita contra la pandèmia.

Pla d’inversions

El pla d’inversions, aprovat per unanimitat, ascendix a 5 milions d’euros. Entre els projectes d’obres i instal·lacions destaca l’adequació i posada en funcionament de l’edifici oncològic, el projecte dels quals es troba en fase de supervisió.

També està inclosa l’adequació d’urgències i del laboratori d’anatomia patològica, a més de totes aquelles obres de dignificació d’infraestructures que es consideren necessàries.

Quant a projectes d’adquisició d’equipament està previst invertir prop de 1,2 milions d’euros en la reposició d’equips que ja han quedat obsolets. Dins d’este apartat s’inclou una inversió de 200.000 euros per a fer front als requeriments d’integració en els sistemes informàtics de la Conselleria de Sanitat.
Plantilla

El Consell ha aprovat, a més, la plantilla orgànica de places, que ja va ser aprovada en mesa general de negociació el passat 5 de febrer i incorpora la denominació de llocs de treball derivada de l’homologació  aprovada per la Conselleria d’Hisenda. Esta plantilla és, segons s’ha exposat en la reunió, “un avanç molt important per a l’ordenació dels recursos humans del Consorci”.

Col·laboració amb la Fundació

En la reunió també s’ha donat llum verda a un nou conveni de l’acord marc entre l’Hospital i la seua Fundació per a regular la col·laboració d’ambdós institucions per a impulsar la investigació, el desenrotllament i la innovació biomèdiques, així com la docència i formació del personal en l’àmbit sanitari.

Be Sociable, Share!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *